دفتر خاطرات سارا مرتضوی

نویسنده و ویراستار هستم

دفتر خاطرات سارا مرتضوی

نویسنده و ویراستار هستم

این وبلاگ محل تفکرات و فعالیت ها و زندگی منه.
خوب و بد
شیرین و تلخ
آدرس اینستاگرام
saravirastar

جهت سفارش:
ویراستاری، صفحه آرایی، نوشتن متن، طراحی جلد، اخذ مچوز نشر و چاپ کتاب
09135701698
فقط پیام در پیامرسان جواب میدم

سه روز و سه کتاب

شنبه, ۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۰۶ ق.ظ

5/آذر/1401

حرف زیاده پس فکر کنم یکم طولانی بشه.

زندگی‌نامه چارلی چاپلین: اولش من رو یاد دکتر حسابی انداخت به خاطر این‌که دو تا پسر بودن که پدرشون پی زندگی خودش رفته بود و مادر به سختی زندگی رو می‌گذروند، بعد پدر وارد میشه و کمی خرجی میده ولی میمره. شباهت بعدی اینکه هر دو پسر دومن و هر دو بعد از سختی‌های فراوان به نتایج دلخواه می‌رسن؛ اما ادامه‌اش رو از چارلی میگم. اون دیگه ادامه تحصیل نمی‌ده و با کارگردان‌ها قرارداد میده و پانتومیم باز می‌کنه. از 12 سالگی شروع کرده و از راه بازیگری پول درمی‌آورده و بعد از اینکه وضعش خوب شد کارگردان می‌شه و فیلم‌نامه می‌نویسه، در این مسیر چندین بار ازدواج می‌کنه و چندین فرزند داره ولی جالبه اینه که همش از تنهایی گفته! با افراد سرشناس دیدار می‌کنه و کلا بهت بگم که از طریق فیلم‌هاش می‌ترکونه. یه فیلم با نام دیکتاتور بزرگ می‌سازه که منظور هیتلر بوده چون در اون زمان هیتلر جنایات زیادی کرده و این فیلم نوعی اعتراضه.

کتاب همسایه‌ی میلیونر: یکی از نکاتی که در همه کتاب‌هایی که در مورد پوله میگه، اینه که سعی کن مالیات کمتری به دولت بدی. کلاً مالیات در هر کشوری و در هر زمانی چهره‌ی خوبی نداشته. حالا یکی از راه‌های کمتر مالیات دادن اینه که کمتر خرج کنی چون با هر تراکنش مالیات کسر میشه. بشمار ببین در ماه چند بار خرید میکنی؟ خودم بیشتر از صد بار. به این نتیجه رسیدم که برای خرید یک ماه ی باره از فروشگاه خرید کنم. در کتاب دو نوع ثروتمند رو معرفی کرده، ثروتند کارآمد و ثروتمند ناکارآمد.

ثروتمند ناکارآمد اونیه که هر چی داره خرج می‌کنه و هیچ برنامه‌ای روی پولش نداره، یه جورایی مثل پدر بی‌پول رابرت کیوساکی می‌مونه. اون‌ها به بچه‌هاشون زیادی هدیه میدن و پول زیادی رو توی جیباشون میریزن که این باعث میشه بچه‌هاشون هم ناکارآمد بشن. ماشین‌های لوکس می‌خرن و لباس‌های گرون می‌پوشن.

ثروتمند کارآمد اونیه که برنامه داره، می‌دونی چی و چه وقت خرج کنه، ثروت رو بر دارایی‌هاش می‌دونه و پول زیاد برای موارد مصرفی خرج می‌کنه. حکم پدر پول‌دار رابرت کیوساکی رو داره. اون به بچه‌هاش یاد میده که صرفه‌جو باشن. اکثراً کسی نمی‌دونه که ثروتمنده حتی بچه‌هاش.

کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند: این کتاب در مورد بورس بود که چطوری سهام بخریم و باهاش چکار کنیم.

جدای از این کتاب‌هایی که در این دو روز خوندم، تولد خواهرم هم بود. البته خودش نمی‌دونست که صد نفر توی یه سالن برای تولدش جمع شدن و منتظر ورودش هستن. خلاصه که جای همتون خالی بود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی