دفتر خاطرات سارا مرتضوی

نویسنده و ویراستار هستم

دفتر خاطرات سارا مرتضوی

نویسنده و ویراستار هستم

این وبلاگ محل تفکرات و فعالیت ها و زندگی منه.
خوب و بد
شیرین و تلخ
آدرس اینستاگرام
saravirastar

جهت سفارش:
ویراستاری، صفحه آرایی، نوشتن متن، طراحی جلد، اخذ مچوز نشر و چاپ کتاب
09135701698
فقط پیام در پیامرسان جواب میدم

زندگی خودتان را دوباره بیافرینید

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۶ ب.ظ

ارزشمندی ترکیبی از اعتماد بنفس و عزت نفس است.اگر باورت را درست کنی کلی از حس هات درست میشوند.

حست نسبت به خودت

حست نسبت به دیگران

باور های مرکزی اگر اشتباه باشند باعث میشوند که حس بد بوجود بیاد

تحریف های مشهور نا خوداگاه روی مغز در حالات سریع از ان استفاده میکنه و فیلتر های بی ارزشی ایجاد میکنه


افکار تحریف شده مثل:

 همه یا هیچ

تعمیم افراطی (یه موضوع را به همه چیز بسط میدی)

صافی ذهنی (فیلترهایی که نمیذاره ببینی)

ندین جنبه های مثبت 

نتیجه گیری عجولانه(فکر خوانی - پیشگویی)

بزرگنمایی یا کوچکنمایی

استدلال احساسی 

باید گویی 

برچسب زدن 

سرزنش 


ما چه بخواهیم چه نخواهیم مقایسه شده ایم.اشکال مقایسه اکثرا نا کارآمده و باعث تله شکست میشه.

در هنگام مقایسه یه سوال از خودت بکن:این مقایسه بدرد رشد من میخوره یا حالم را بد میکنه؟محدودیت های سالم را بپذیر و دست از مقایسه غیر عقلی بردار


همه ما محدودیت هایی داریم

در هوش.در وقت .در مادیات و... 

وقتی بشناسی و بپذیری آنوقت به راحتی نه میگی.به راحتی مقایسه نمیکنی .دیگه میدونی جنست فرق داره و باید ولش کنی


به جای مقایسه زیاد تحسین زیاد کن

به جای مقایسه خود با بقیع ازشون الهام بگیر


آدمی که خیلی زخم خورده به راحتی زخم میزنه




من کتاب دوباره زندگیات را بیافرینید را دارم مطالعه میکنم و نکاتش را در پست هام اضافه میکنم

  • سارا مرتضوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی