دفتر خاطرات سارا مرتضوی

نویسنده و ویراستار هستم

دفتر خاطرات سارا مرتضوی

نویسنده و ویراستار هستم

این وبلاگ محل تفکرات و فعالیت ها و زندگی منه.
خوب و بد
شیرین و تلخ
آدرس اینستاگرام
saravirastar

جهت سفارش:
ویراستاری، صفحه آرایی، نوشتن متن، طراحی جلد، اخذ مچوز نشر و چاپ کتاب
09135701698
فقط پیام در پیامرسان جواب میدم

تله زندگی نقص/شرم چیست؟

شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۵ ب.ظ

 

طی تستی که زدم تله های زندگی ام را مشخص کردم

میخوام از اولیش شروع کنم

تله نقص / شرم


ریشه ها تحولی تله:

1-یکی از اعضای خانواده سخت گیر و انتقاد گر بوده یا شدیدا مواخذه میکرده و همیشه تنبیه میکرده است.

از من سخت گیری و تنبیه تا یه زمانی بود.البته من شیطون و کنجکاو و باهوش بودم و این قضیه باعث میشد سختگیری هایی باشه.به یاد دارم که مادرم همیشه تهدید به خودرن فلفل میکرد.همیشه همینطور بود .روزهایی را یادمه که با یه قاشق فلفل قرمز دنبالم میکرد که توی دهنم بریزه گاهی فرار کار ساز بود و گاهی هم گیر میکردم.همیشه برای تنبیه موبایل را ازم میگرفت یا لپ تاپ را.

2- والدین شما را نا امید و سرخورده میکردند.

3- از طرف یکی یا هردو والدین طرد میشدید.

4- یکی از اعضای خانواده از نظر جسمی یا جنسی یا عاطفی بد رفتار بوده

5- در خانواده تمام اشتباهات به گردن شما می افتاده است

6- والدین دائم به شما گفته اند بی ارزش  و نالایق هستید و بدرد هیچکاری نمیخورید.

فکر میکنم این تله برای خواهر برادرم باشه چون من اکثرا همین حرف را بهشون میگفتم

7-بارها نامنصفانه با برادران و خواهرانتان مقایسه شدید و والدین انها را به شما ترجیح دادند.

8- یکی از والدین ترک کرده و شما خودتان را مقصر میدانید و سرزنش میکنید

 

در رابطه هم این تله خودش را نشون میده.اصولا اگر کسی شما را دوست داشته باشد او را طرد میکنید و احساس میکنید روزی او شما را رها میکند و هیچوقت عشقش را باور نمیکنید.هیچگاه دوست صمیمی ندارید.

نکته:از برقراری ارتباط با افراد عیب جو و ایرادگیر و طرد کننده خود داری کنید.

یکی از کارهایی که ممکن است در رابطه انجام دهید انتقادگری زیاد است.ناتوانی در صداقت الگوی متداول این تله زندگی است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی